Onze aanpak - mensenwerk!

In een paar stappen naar een sluitende verpakkingsadministratie


Wij werken met een eenvoudig proces dat is opgedeeld in heldere stappen. Soms is het nodig het hele proces te doorlopen, maar als je al verder bent met de inrichting van je verpakkingsadministratie stroom je op een ander punt binnen. Het is helemaal jouw keuze.

1

Stap 1: Startgesprek (Packscan)

We starten met een gesprek om jullie organisatie, doelen en vragen goed te begrijpen. Wat willen jullie bereiken met verpakkingsdata? Gaat het om meer dan alleen korting op de belasting? Willen jullie het proces stroomlijnen of misschien wel uitbesteden? Wij luisteren, denken mee en stellen de juiste vragen.

2

Stap 2: Beoordeling huidige verpakkingsadministratie

Onze expert(s) analyseren jullie huidige administratie en systemen, met aandacht voor rapportagebehoeften (zoals klantvragen en CO₂-voetafdruk).

3

Stap 3: Analyse verpakkingscombinaties

Beoordeling van 3 specifieke verpakkingscombinaties volgens Tariefdifferentiatie 2.0 (Verpact) en mogelijkheden voor verbeterde duurzaamheidsrapportage.

4

Stap 4: Korting en CO₂-voetafdruk verkennen

Onderzoek naar kortingen op afvalbeheerbijdragen en inzicht bieden in de CO₂-voetafdruk van jullie verpakkingen.

5

Stap 5: Bevindingen en inrichting tool

Analyse van resultaten, voorstellen voor verbeteringen en inrichting van onze AI-gedreven tool voor snelle en efficiënte rapportages naar klanten, inclusief milieu-impact (zoals CO₂-gegevens)

6

Stap 6: Stroomlijnen en begeleiden databeheer

Actieve begeleiding bij efficiënter verzamelen, verwerken en beheren van verpakkingsdata. We helpen jullie ook bij automatisch verwerken van documenten met specificaties, waardoor jullie sneller en eenvoudiger klantvragen kunnen beantwoorden en rapporteren.